• Onze RVS motoren hebben geen ontluchting waarmee luchtdrukverschillen tussen aandrijvingen en buiten omgeving moeten worden opgevangen. Onze motoren zijn luchtdicht waardoor er gedurende het gebruik geen vocht zich in de motor kan ophopen. De degelijkheid van dit ontwerp wordt bewezen door de lange levensduur van onze aandrijvingen in de meest extreme omstandigheden. De motoren van ABI zijn eenvoudig te voorzien van geïntegreerde rem en/of encoder zonder concessies te doen aan de waterdichtheid van het ontwerp.

  • ABI is een familiebedrijf waar inmiddels de vierde generatie familie De Bie aan het roer staat. ABI beschikt over een eigen engineering en R&D, maar ook over een eigen verspaning- en assemblage werkplaats. ABI heeft op die manier alle facetten die komen kijken bij de productie van RVS aandrijvingen in eigen hand. Hierdoor kunnen we flexibel inspelen op speciale wensen van onze klanten en zijn we in staat om snel en efficiënt datgene te leveren dat door onze klanten wordt gevraagd.

  • ABI ontwikkelt en produceert de RVS motoren en aandrijvingen in haar moderne pand in Haarlem. Op deze locatie zijn alle afdelingen aanwezig; van engineering tot expeditie, van sales tot assemblage. We zijn er dan ook trots op dat we van onze aandrijvingen kunnen zeggen “Made in Holland”!

    Nieuwsgierig hoe wij deze RVS aandrijvingen maken? Bel of mail voor een afspraak.

  • Een Cold Shock ontstaat als een motor direct na in bedrijf te zijn geweest en dus warm is onder hoge druk wordt schoongespoten met chemicaliën en koud water. Hierdoor koelt de motor abrupt af en daalt de druk in de motor. Bij de ABI RVS motoren zal er bij een onderdruk geen vocht in de motor worden opgenomen. Omgekeerd, bij het opwarmen zal er ook geen lucht uit de motor kunnen ontsnappen.

  • Meer over IP69K vind je in ons menu van de website. Een ding is zeker, onze motoren hebben deze test ondergaan en die is succesvol afgerond. Veel fabrikanten claimen IP69K te zijn zonder dat dit officieel is getoetst.

  • Onze RVS motoren hebben geen ontluchtingsnippel, ventiel of ontluchtingsbuis waarmee luchtdrukverschillen worden geventileerd vanuit de binnenkant van de motor naar de buitenlucht. Onze motoren zijn luchtdicht waardoor er gedurende het gebruik geen vocht zich in de motor kan ophopen met als gevolg dat de motor defect zal raken.

  • Ja dat kan in series. Dit komt omdat ABI beschikt over een eigen engineering- en verspaningafdeling.

  • Wij leveren RVS asynchrone (servo) motoren. Uiteraard produceren we ook traditionele motoren.

  • ONZE RVS motoren zijn vervaardigd uit gegoten en elektrolytisch gepolijst RVS 304, conform EHEDG.

  • EHEDG staat voor “European Hygienic Engineering & Design Group” en geeft richtlijnen waaraan productieapparatuur moet voldoen binnen de voedingsmiddelenindustrie.

  • Naast de RVS motor produceert ABI ook RVS wormwielkasten, RVS planetaire vertragingskasten en een RVS kegelwielvertraging in verschillende overbrengingsverhoudingen.

  • Een wormwiel is een tandwiel met schroefvormige tanden die in contact staan met een wormwielas, die op zijn beurt haaks op de uitgaande as staat. Wanneer de rotor van de elektromotor draait, draait ook de wormwielas door de interactie tussen de schroefvormige tanden van het wormwiel en de wormwielas. De rotatie van de wormwielas wordt dan overgebracht op de uitgaande as, die op een langzamere snelheid draait dan de rotor van de motor.
    Wormwiel elektromotoren hebben vaak een hoog koppel en kunnen worden gebruikt in toepassingen waarbij een langzame, maar krachtige rotatie vereist is, zoals bij transportbanden. Ze zijn ook relatief stil in gebruik en vereisen weinig onderhoud.

  • Een kegelwielreductor is een soort tandwieloverbrenging die wordt gebruikt om de rotatiesnelheid en het koppel van een aandrijving te veranderen. Het bestaat uit een set conische tandwielen (kegelwielen) die elkaar snijden en worden gehuisvest in een metalen behuizing (kast). De ingaande as is verbonden met een van de kegelwielen, terwijl de uitgaande as is verbonden met het andere kegelwiel. Wanneer de ingaande as roteert, draait het ene kegelwiel en wordt het koppel overgebracht naar het andere kegelwiel, wat resulteert in een verandering van de rotatiesnelheid en het koppel op de uitgaande as. Kegelwielreductoren worden vaak gebruikt in industriële toepassingen waar een grote vermindering van de rotatiesnelheid en een toename van het koppel nodig is.

  • RVS 316 heeft een hoge weerstand tegen corrosie en wordt daarom veel gebruikt in toepassingen waar het in contact komt met corrosieve stoffen, zoals zout water, zuren en chemicaliën. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie, farmaceutische industrie, scheepsbouw, offshore-industrie, chemische industrie en in medische apparatuur.

  • RVS304 heeft een hoge weerstand tegen corrosie en wordt daarom veel gebruikt in toepassingen waar het in contact komt met vocht en corrosieve stoffen, zoals water, zuren en chemicaliën. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie, farmaceutische industrie, chemische industrie en in medische apparatuur.

  • ABI is v.w.b. de RVS motoren en combinaties CCC gecertificeerd. Goed nieuws als u onze RVS producten in uw toepassing naar China wilt gaan exporteren.

  • ABI is ISO gecertificeerd. Voor u als klant betekent dit dat alle processen consistent worden uitgevoerd en worden bijgehouden. Wij streven continu om onze producten en diensten te verbeteren. Dit geeft zekerheid.

  • Ja alle ABI RVS motoren zijn UL listed en worden al meer dan 10 jaar geëxporteerd naar de USA.

  • Ja alle ABI RVS motoren hebben dit keurmerk.

  • Alle ABI RVS motoren zijn voorzien van dit keurmerk.

  • De ABI motoren hebben GEEN beluchter in tegenstelling tot andere leveranciers. Hierdoor wordt de levensduur van onze motoren aanzienlijk verlengd omdat ze volledig afgesloten zijn.

  • Een driefasige motor is een elektromotor die werkt op drie fasen van wisselstroom. Het is een veelgebruikte motor in industriële toepassingen vanwege zijn hoge efficiëntie, hoge koppel en betrouwbaarheid. De motor bestaat uit drie spoelen die worden gevoed door drie verschillende fasen van wisselstroom. Elke spoel is onderling verschoven in fase met de andere spoelen, wat resulteert in een roterend magnetisch veld dat de rotor in beweging zet. De rotatiesnelheid van de motor kan worden geregeld door de frequentie van de aangelegde spanning te veranderen met behulp van een frequentieregelaar. Driefasige motoren worden veel gebruikt in industriële toepassingen, zoals pompen, ventilatoren, compressoren, transportbanden en machines voor de productie van voedsel, dranken en andere goederen.

  • Inschakelduur is een term die wordt gebruikt om de maximale tijd aan te geven dat een apparaat kan worden ingeschakeld voordat het moet worden uitgeschakeld om oververhitting te voorkomen. Dit is meestal van toepassing op apparaten die een hoge energiebelasting hebben, zoals elektromotoren, compressoren en verwarmingselementen.

    De inschakelduur wordt bepaald door de thermische eigenschappen van het apparaat en de omgevingsomstandigheden, zoals de omgevingstemperatuur en de ventilatie. Een apparaat dat gedurende lange tijd wordt ingeschakeld, kan oververhit raken, wat kan leiden tot schade aan het apparaat of zelfs tot brandgevaar.

    De inschakelduur wordt meestal aangegeven in een percentage van de totale bedrijfstijd, bijvoorbeeld 50% inschakelduur betekent dat het apparaat maximaal de helft van de tijd kan worden ingeschakeld voordat het moet worden uitgeschakeld. Het is belangrijk om rekening te houden met de inschakelduur bij het ontwerpen van systemen en bij het selecteren van geschikte apparatuur voor een bepaalde toepassing, om te voorkomen dat de apparatuur oververhit raakt en om de levensduur van het apparaat te verlengen.

Hier beantwoorden we kort en bondig de meest gestelde vragen van onze klanten

Staat jouw vraag er niet bij, stuur ons dan een e-mail of bel +31 (0)23 531 92 92